Razboiul preturilor cu orice pret

Odata cu venirea crizei am asistat si pe piata autohtona la noi politici de preturi pentru aproape orice produs sau serviciu de pe piata. Concurenta este atat de puternica la nivel de pret incat celelalte potici incep sa se manifeste tot mai discret. Vedem tot felul de reduceri care mai de care “mai atractive”, discounturi tot mai mari, bonusuri si facilitati mai toate cu accent pe pret ca doar e criza nu? Chiar daca nu mai au dotarile de alta data, chiar daca nu mai au aceeasi calitatea, chiar daca se vand la limita profitabilitatii sau uneori chiar sub acest prag cu miza pe cresteri ulterioare, tot mai multe produse/servicii scot in evidenta pretul “deosebit”, cel mai mic de pe piata sa. Nu ca in unele cazuri preturile nu ar fi fost nejustificat de mari pana la venirea crizei (de unde reduceri asa mari daca nu din profiturile uriase de pana acum cativa ani, vezi ca exemplu numai domeniul imobiliar), dar oare acest razboi nu duce cumva catre la o piata mai putin sanatoasa cu o dispersie ilogica a acestor preturi care de multe ori nu justifica calitatea produselor si serviciilor primite si care pierde din vedere obiectivele pe termen mediu si lung care sa duca atat spre binele producatorului, distribuitorului cat si al consumatorului final?

Tot despre razboiul preturilor dar pe piata asigurarilor citeam un articol in care se estima ca in 2010 acesta va mai avea loc doar la nivelul noilor veniti care incearca sa castige cota de piata.

Marile companii din majoritatea domeniilor se pare ca nu vor sa riste sa-si asocieze produsele/serviciile care au reduceri semnificative de pret cu o calitate implicit mai slaba doar datorita acestui razboi absurd al preturilor si incearca sa gasesca politici alternative, complementare care sa mai dilueze din focusul pretului de “criza”. La ce politici de preturi vom asista in 2010 vom vedea dar pana nu se sterg urmele crizei cu adevarat nu cred ca vor fi schimbari semnificative nici la nivelul pret chiar daca intentiile sunt promitatoare.

Leave a Reply