21122012 marketing made in hollywood

2012 un nou film american sparge mai toate topurile din intreaga lume. Reteta este bineinteles tipic americana si tipic regizorului Roland Emmerich cel care a produs si semnat inclusiv scenariul peliculei. Era normal sa fie un succes si acest film dupa ce Emmerich ne-a obisnuit cu multe alte productii care au tinut primele locuri in topuri ani de zile. Numai daca amintim mai noua epopee preistorica 10.000 BC, dar si Independence Day cu Will Smith, The Patriot cu Mel Gibson, The Day After Tomorrow, Stargate, Godzilla sau Universal Soldier care a fost si primul sau film american, originile sale fiind germane.

2012 movie poster

Cum multe civilizatii au diverse mistere si mituri despre sfarsitul lumii, povestea filmului are ca reper sfarsitul calendarului mayas care se termina brusc la pe 21 decembrie 2012 la finele celui de-al 13-lea ciclu al sau. Si daca dupa acesta nu se mai mentiona nimic in calendarul mayas ce va urma? O serie de scenarii si teorii care au beneficiat si de bugete de productie si promovare fabuloase toate pentru un succes garantat. Interesant este acel promo de la metrou care induce starea de inundatie.

2012 metro ad

Se pare ca si de data aceasta Emmerich se bucura de succes, un succes oarecum impus din moment ce beneficiezi de bugete de sute de milioane, bugete care daca nu sunt cu mult depasite de incasari prin saptamani bune in box-office ar fi reprezentat o sentinta pentru un regizor chiar si la hollywood.

Razboiul preturilor cu orice pret

Odata cu venirea crizei am asistat si pe piata autohtona la noi politici de preturi pentru aproape orice produs sau serviciu de pe piata. Concurenta este atat de puternica la nivel de pret incat celelalte potici incep sa se manifeste tot mai discret. Vedem tot felul de reduceri care mai de care “mai atractive”, discounturi tot mai mari, bonusuri si facilitati mai toate cu accent pe pret ca doar e criza nu? Chiar daca nu mai au dotarile de alta data, chiar daca nu mai au aceeasi calitatea, chiar daca se vand la limita profitabilitatii sau uneori chiar sub acest prag cu miza pe cresteri ulterioare, tot mai multe produse/servicii scot in evidenta pretul “deosebit”, cel mai mic de pe piata sa. Nu ca in unele cazuri preturile nu ar fi fost nejustificat de mari pana la venirea crizei (de unde reduceri asa mari daca nu din profiturile uriase de pana acum cativa ani, vezi ca exemplu numai domeniul imobiliar), dar oare acest razboi nu duce cumva catre la o piata mai putin sanatoasa cu o dispersie ilogica a acestor preturi care de multe ori nu justifica calitatea produselor si serviciilor primite si care pierde din vedere obiectivele pe termen mediu si lung care sa duca atat spre binele producatorului, distribuitorului cat si al consumatorului final?

Tot despre razboiul preturilor dar pe piata asigurarilor citeam un articol in care se estima ca in 2010 acesta va mai avea loc doar la nivelul noilor veniti care incearca sa castige cota de piata.

Marile companii din majoritatea domeniilor se pare ca nu vor sa riste sa-si asocieze produsele/serviciile care au reduceri semnificative de pret cu o calitate implicit mai slaba doar datorita acestui razboi absurd al preturilor si incearca sa gasesca politici alternative, complementare care sa mai dilueze din focusul pretului de “criza”. La ce politici de preturi vom asista in 2010 vom vedea dar pana nu se sterg urmele crizei cu adevarat nu cred ca vor fi schimbari semnificative nici la nivelul pret chiar daca intentiile sunt promitatoare.

KRKA la Media Direction

Incepand din acest an Media Direction ofera servicii media integrate companiei farmaceutice slovene KRKA. Clientul a fost castigat in urma unui pitch organizat la finele anului trecut.

Targetare comportamentala predictiva de la Httpool

Httpool Behavioural este un nou produs pe piata de publicitate online lansat de catre Httpool Romania. Sistemul implementat si in alte tari din Europa Centrala si de Est a fost dezvoltat cu o tehnologie Nugg.ad si permite targetarea comportamentala predictiva. Expunerea in campaniile online va fi tot mai precisa catre profilul utilizatorilor din publicul tinta indiferent de siteul pe care il viziteaza, iar utilizatorii pot vedea tot mai multe bannere cu reclame din aria lor de interes. Conform reprezentantilor companiei reteaua are aproximativ 6.000.000 utilizatori unici in Romania, iar Httpool Behavioural vizeaza diferite tipuri de consumatori din categorii demografice distincte care au si obiceiuri de consum specifice. Datele din sistem despre rezultatele sociodemografice sunt corelate cu preferintele de continut ale utilizatorilor care sunt actualizate permanent generand astfel si profilele statistice comportamentale.

Nu stiu cat de “permanent” sunt actualizate aceste date despre utilizatori si cat de mare este procentul celor care folosesc internetul de la mai multe calculatoare (de la servici, de acasa), care folosesc acelasi calculator (sora, frate, prieteni, parinti) sau care isi sterg periodic cookie-urile.

Six Sigma Made in Romania

six sigma 15 jan 2010Citeam un articol in presa din Romania despre Managementul Calitatii Totale si Six Sigma cum ca ar fi unele dintre cele mai moderne si mai des utilizate metodologii de imbunatatire a eficientei, eficacitatii si calitatii in organizatii. Six Sigma poate fi considerata o metodologie moderna desi sunt ceva ani de cand se aplica si in Romania. Ma gandeam ca au trecut deja 6 ani de cand eu ma initiam in Six Sigma si reuseam ulterior sa ating nivelul Black Belt in Six Sigma. Si da intr-adevar se utilizeaza, daca in 2004 erau cateva firme in Romania in care se incerca implementarea principiilor Six Sigma acum in 2010 numarul acestor companii deja a crescut. A crescut destul de mult, poate mult prea mult, atat numarul domeniilor de aplicare cat si numarul companiilor care cred ca si-au implementat sistemul si principiile Six Sigma.

S-a extrapolat implementarea si in domenii precum resursele umane, recrutarea ceea ce mi se pare exagerat. Six sigma se poate implementa cu succes in primul rand in companiile in care sunt reprezentative procesele de productie. Discutam si cu mentorul meu din anii 2004 2006 Paul Linthorst despre posibilitatea si corectitudinea implementarii Six Sigma in marketing sau vanzari si avea chiar si despre aceste domenii unele dubii nefiind deacord. De aceea zic ca Six Sigma in recrutare nu este oare mult prea mult. Dar de ce oare ne miram cand insusi termenul marketing este utilizat incoerent de oricine si oriunde pentru aproape orice activitate desfasurata.

Si uite ca ne aflam in 2010 cand tot mai multi angajati din companii romanesti mai mult sau mai putin Six Sigma vorbesc despre ideea de imbunatatire a proceselor in organizatiile lor, despre definire, masurare, analiza, imbunatatire si control a acestor procese, despre eliminarea defectelor, “zero erori”, cerintele clientului, vocea clientului, harta procesului, Motorola, General Electric, Green Belt, Black Belt, Master Black Belt, Champions, obiective, ANOVA, SIPOC, analiza statistica, minitab, Chi-square test, corelatie, Pareto chart, control limits, dispersie, variabile etc.

Digital4

O noua regie de publicitate online Digital4 a fost lansata si va fi condusa de Magdalena Zander si Gabriel Boaca. Digital4 se va concentra si va reprezenta site-urile independente.

Mai multe aici.

Avem Bancpost

Media Direction are un nou cont in portofoliu, Bancpost, obtinut in urma unui pitch care a avut loc la sfarsitul anului 2009.

Bancpost este una dintre cele mai competitive banci romanesti care ofera prin reteaua extinsa de sucursale proprii si prin diverse canale alternative de distributie o gama extinsa de produse si servicii clientilor corporativi, de retail si persoanlor fizice cu statut financiar ridicat din Romania.

Felicitari colegilor, felicitari echipei.