Planul meu pentru 2010

Vodafone vad ca a lansat o platforma optimista planulmeu.ro prin care utilizatorii pot posta mesaje text si video cu planurile lor pentru anul viitor.

In primul rand eu in 2010 as vrea sa aloc mai mult timp pentru a scrie pe blog …

Voi?

Isi revine piata de publicitate in 2010

Zilele trecute citeam ca piata de publicitate isi va reveni mult mai repede decat ne-am astepta, mai ales in Anglia de unde a venit si vestea buna de acum cateva luni cand investitiile in online le-au depasit pentru prima oara pe cele din Tv.

Acum la nivel global apar si primele semne de optimism, chiar daca moderat, pentru o crestere de 0,8%, 0,9% in 2010 conform estimarilor unor grupuri de media si comunicare internationale.

In anul 2009 cel mai dificil pentru industrie se pare ca mediul online este singurul care va inregistra crestere la nivel global, atat pe Google cat si pe display.

In urmatorii 5 ani internetul va deveni al doilea mediu de publicitate, depasind astfel printul care este intr-un declin evident si accentuat.

In Romania stim din singurul studiu actual despre dimensiunea pietei initiat de IAB ca mediul online a incheiat anul 2008 undeva la 20 milioane de EUR plus alte cateva milioane bune de EUR estimate din Google care nu si-a facut publice veniturile pe piata noastra pana acum.

Cu cat inchidem anul acesta? Vom vedea, probabil cu 15, 16 milioane dupa unele estimari, poate cu ceva mai mult. Un lucru este evident vom avea scadere, dar se pare ca cea mai mica scadere dintre toate mediile.

De la anul industria online va avea dubla monitorizare atat prin initiativa IAB mai sus amintita cat si printr-un studiul de monitorizare SATI.

Marketing politic sau …

De peste 12 ani ma intreb cat de coerente sunt actiunile de marketing ale partidelor politice. Cat de consistente sunt strategiile si tacticile de marketing aplicate de fiecare formatiune politica?

Oare au la baza un research bun, un comportament de consum actual pentru astfel de servicii?

Oricum dincolo de aparente trebuie sa te diferentiezi pentru a te impune, pentru a castiga electorat, dar cati o fac si cum? Vremea povestilor electorale a cam trecut si cred ca doar o buna politica de marketing, gandita pe termen lung si niste consilieri priceputi in domeniu mai pot face diferenta.

Altfel o buna parte din electorat s-a cam saturat, nu?

Un lucru este sigur, se fac si la noi pasi mici sau mai putin mici, mai copiem ceva de peste hotare (nu ca ar fi rau, dar sa mai adaptam ca bate la ochi).

Si tu Dorele :)

Voi ce parere aveti ?